يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۰۶۰
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

فکرشهر: مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: پارسال ۲۰ هزار نفر در استان دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را گذراندند که بیشترین متقاضی در دوره‌های ایمنی نفت، گاز و پتروشیمی بوده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالمجید دراهکی در آستانه هفته ملی مهارت بیان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در سال گذشته موفق شد ۲۲۰۰ دوره آموزشی را با ۶۰۶ تنوع حرفه‌ای  در ۱۵ مرکز دولتی برگزار کند و تعداد آموزشگاه‌های بخش خصوصی را به ۲۰۰ آموزشگاه آزاد برساند.
 
وی افزود: برای نخستین بار در سطح کشور موفق شدیم ۲۷۴ استاندارد آموزشی را در سطح استان  تدوین کنیم که با توجه به تخصصی سازی حرفه‌ها و زمینه‌های آموزشی در استان، ۲۰۰ حرفه را در حوزه شرکت ملی گاز و پالایشگاه‌های گازی تدوین کردیم و نقش صلاحیت حرفه‌ای و ارتقاء سطح نیرو‌هایی که در مجتمع گاز در حال کار هستند را در دستور کار قرار دادیم و اکنون این کار با همکاری مجتمع‌های گازی در حال انجام است.
 
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به ورود فنی و حرفه‌ای بوشهر به حوزه آموزش‌های دریا، دریانوردی و ساحل گفت: اولین استاندارد حوزه گردشگری و کارآفرینی ساحلی را در استان تدوین و ۵۰ استاندارد آموزشی را در حوزه شیلات تدوین کردیم که اکنون در حوزه پرورش ماهی، میگو و فرآورده‌هایی که در این زمینه شیلاتی انجام می‌شود آموزش‌های لازم به نیروی مورد نیاز بنگاه‌ها داده می‌شود.
 
وی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی اولین مرکز آموزش صنایع دریایی استان را از پارسال شروع کردیم و امیدواریم تا پایان سال، کار ساخت و تجهیز آن به پایان برسد.
 
دراهکی عنوان کرد: در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی موفق شدیم مرکز آموزش تربیت مربی را در کنار یکی از مجتمع‌های گاز در کنگان راه‌اندازی کنیم که این مرکز تخصصی برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شد و در رایزنی‌هایی که انجام شد در سال گذشته موفق به اخذ مجوز پایتخت مهارت آموزی انرژی شدیم و اکنون تمام آموزش‌های حوزه انرژی به کارآموزان توسط مربیان فنی و حرفه‌ای استان بوشهر انجام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بیشتر آموزش‌ها در سال گذشته در حوزه ایمنی (HSE) در حوزه نفت و گاز بوده است افزود: از ۲۰ هزار کارآموزی که سال گذشته در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر آموزش دیده و توانمند شدند ۱۴۰۰ نفر در حوزه ایمنی (HSE) نفت، گاز و پتروشیمی بوده است.
 
به گفته مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان از ابتدای امسال تا کنون حدود ۳ هزار و ۷۰۰ نفر در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند که تا کنون حدود ۱۷۰۰ نفر از آن‌ها موفق به گذراندن آزمون عملی شده‌اند، اما با توجه به شرایط حاد کرونایی در استان، متاسفانه در بیشتر این ۴ ماه وضعیت قرمز بوده و آموزش‌ها به حالت تعلیق درآمده است.
 
دراهکی گفت:  آموزش‌ها به گونه ایست که باید کارآموزان به صورت حضوری  در کلاس‌ها شرکت کنند وتن‌ها بخش نظری آن به صورت مجازی است که با وجود وضعت قرمز کرونایی، در ۶ ماهه اول سال موفق خواهیم شد دوره کارآموزی ۹ هزار و ۸۰۰ نفر را به پایان رسانده و گواهینامه آن‌ها را صادر کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر